måndag 8 juli 2013

Furuvik

Idag har jag och barnen varit på Furuviks parken med mormor och morfar. Det var en precis lagom stor park tyckte vi. Barnen åkte tills de var nöjda på tivolit, sedan badade dem och avslutningsvis tittade vi på djuren och besökte "Wild kids" ön.

Allt gick jättebra och vi hade en jätteroligt dag tillsammans.

Tack världens bästa mormor och morfar.

Kram

söndag 7 juli 2013

Vilken härlig helg!

Middag i går kväll med vänner vi inte träffat på länge. Jättekul hade vi och det blev taxi hem vid tolv tiden på natten.

Vaknafe i morse till årets varmaste och finaste dag. Det var bara att packa ihop och ge sig iväg till sjöss!

fredag 5 juli 2013

Italien

Då var vi k Italien igen. Närmare bestämt i San Gimiginano. Ett fantastisk ställe mitt i Toscana. Vi flög via Rom denna gång. Liiite väl långt att köra tycker jag så här i efterhand. Tar en hel dag att ta sig från punt A till punkt B. Vi är iaf incheckade och har varit och ätit middag. Imorgon är det möte på husbilsfabriken hela dagen och på kvällen är vi bjudna till fabrikens vingård på grillfest. Jo jo trevligt värre.

Tyvärr hände något tråkigt idag så i värsta fall blir det flyg hem imorgon kväll redan. Vi håller tummar och tår för att allt ska gå bra och att vi kan vara med på visningen på lördag.

Kram kram

Semester eller nåt..

Idag går jag officiellt på semester MEN x antal återförsäljarprislistor, kundprislistor, översättningar, broschyrer mm som skall vara klart i nästa vecka blir det garanterat mycket jobb också.

Ikväll njuter jag dock av att killarna sover hos mormor och morfar och att jag, mannen och C ska äta räkbomb, äta smågodis och kolla på Små citroner gula.

Life is gooood!

torsdag 23 maj 2013

Leverans av båten..

Igår kväll var jag och J ute på Bullandö marina och fick genomgång av båten vi köpt. Den är så fin och det ska bli jättespännande och se hur vi tycker båtlivet passar oss! Annars är det mycket jobb just nu och mycket runt barnen. Åker till Italien nästa tors-sönd och det är mycket som skall roddas innan man åker.

Kalas för finaste och bästaste Maxen i heeeela världen i helgen också. 9 år!!

söndag 12 maj 2013

Länge sedan...

Svårt att hinna med att skriva tycker jag. Samtidigt som det är roligt att ha kvar tankar, händelser och funderingar. Man glömmer ju så mycket annars.

Anyway, nackspärr from hell idag!! Har oljat altan och det funkar inte med mitt bäcken eller min nacke. MEN nu är det gjort så det är bara ta't i några dar...

Vi köpte ju en segelbåt för några veckor sedan och nu är det mycket fix innan den kommer. Va på "Erlandssons brygga" för andra gången på ett par veckor nu. Idag blev det flytväst till C samt regnställ till alla barn.

Passade också på att åka förbi Kista C och köpa lite presenter till M som fyller 9 år den 20 maj.

Påminnelse till mig själv att skriva lite oftare eller iaf lägga upp kort text och bild!!

Kram

måndag 14 januari 2013

IKEA snabbt - en omöjlighet!

Hej!

Igår skulle det bli en snabbis på IKEA för mig medan J fixade lunch och packade inför bad. Men det är OMÖJLIGT att göra Ikea snabbt. Gick in "nere" för att komma snabbt till kök-det visade sig att kök hade flyttat upp, längst in dessutom så bara där... När jag sedan hittar "vårt" kök (skulle komplettera med en lucka, krönlist och en sockellist så inte direkt mycket...) står det på just det luckmåttet jag ska ha "TA KONTAKT MED PERSONAL." Självklart betyder det också att jag  måste gå till varuutlämningen efter kassan... Ni förstår. Besökt tog alltså över 1 timme för att köpa 3 saker:-(.

Bad blev det i alla fall med fem barn och det var riktigt uppskattat.

Idag måndag har jag och M varit hos hans doktor i Uppsala. Alla prover vi tagit innan visar ingenting vilket känns bra. Läkarna har full koll på vår fina kille! Han har dessutom växt i sin vikt lite och det känns positivt. Vi vet ju att övervikt hänger ihop med downs syndrom men det gäller att försöka hålla allt under kontroll. Hem och jobbade lite efter sjukbesök. T och C åkte skolbuss hem idag till T:s stora förtjusning. Annars är det ugnspannkaka, gympa för T och Zumba för mig och C som står på kvällens schema.

P.S Har förbokat den snygga måste-ha jackan från Odd molly idag också, hos Country-dreams,YES;-). D.S