måndag 14 januari 2013

IKEA snabbt - en omöjlighet!

Hej!

Igår skulle det bli en snabbis på IKEA för mig medan J fixade lunch och packade inför bad. Men det är OMÖJLIGT att göra Ikea snabbt. Gick in "nere" för att komma snabbt till kök-det visade sig att kök hade flyttat upp, längst in dessutom så bara där... När jag sedan hittar "vårt" kök (skulle komplettera med en lucka, krönlist och en sockellist så inte direkt mycket...) står det på just det luckmåttet jag ska ha "TA KONTAKT MED PERSONAL." Självklart betyder det också att jag  måste gå till varuutlämningen efter kassan... Ni förstår. Besökt tog alltså över 1 timme för att köpa 3 saker:-(.

Bad blev det i alla fall med fem barn och det var riktigt uppskattat.

Idag måndag har jag och M varit hos hans doktor i Uppsala. Alla prover vi tagit innan visar ingenting vilket känns bra. Läkarna har full koll på vår fina kille! Han har dessutom växt i sin vikt lite och det känns positivt. Vi vet ju att övervikt hänger ihop med downs syndrom men det gäller att försöka hålla allt under kontroll. Hem och jobbade lite efter sjukbesök. T och C åkte skolbuss hem idag till T:s stora förtjusning. Annars är det ugnspannkaka, gympa för T och Zumba för mig och C som står på kvällens schema.

P.S Har förbokat den snygga måste-ha jackan från Odd molly idag också, hos Country-dreams,YES;-). D.S

 
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar