fredag 13 januari 2012

Fredag!

Handdukarna från igår! Blev bra tycker jag :-)

HELLO

Härliga fredag och här snöar det också, JIPPI!! Fast jag jobbar imorgon är det ändå en speciell känsla med fredag.

Funderar på om jag är en tråkmåns eller?? Har en gammal vän på fb som la ut en "rolig" historia om en förvirrad handikappad som gick in till en granne och, citat, "fist fuckade" honom. Sen var det något om att "det kan bli så med den handikappade osv. Ärligt talat läste jag inte färdigt då jag tyckte det var riktigt smaklöst:-(. Jag påpekade att -många är vi som försöker få människor att få förståelse för de som är annorlunda, detta hjälper inte direkt till...

Då börjar han lägga ut massa länkar på "roligheter" med kommentarer som "varning för känsliga läsare utan humor osv!!!!!! Jag blir så jäkla trött. Dessutom läser killen till LÄKARE!!! Måtte jag och fina fina M aldrig råka ut för honom i sitt yrke. Nu har jag skrivit ett personligt meddelande till honom men får väl troligtvis inget svar. De e för sorgligt... Som Pippi skulle ha sagt.

När M va lite råkade jag ut för HELT sjuka kommentarer och gliringar och pratade då med en psykolog. Mest för att jag själv kunna hantera dessa idiotiska kommentarer och inte gå hem och grina varje gång. Hon gav mig ett riktigt bra verktyg. Antingen säger du vad du tycker eller så låter du det vara och förstår att de inte har mer vett. Många gånger har jag valt att aktivt tänka att -det får vara... men inte denna gång. Rätt eller fel?? Någon måste ju få samhället att förstå!




Nu ska jag släppa och njuta av mina fina.



Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar