lördag 5 februari 2011

Besök på särskolan...

Tillbaka igen... eller??

Vet inte om det här med blogg är nåt för mig eller inte. Ibland har jag mycket jag skulle vilja skriva om och ibland försöker jag bara hinna med och hålla huvudet ovanför vattenytan. Denna vecka började med migrän men slutade desto bättre... Hade 3 super gulliga tjejer här på middag och mys. Det var 2 år sedan sist så vi hade mycket att ta igen.

I dag ska vi på öppet hus på särskolan i lilla orten där vi bor. Efter en massa funderingar på vart M ska gå i skolan, vilka alt som finns i kommunerna runt omkring har vi bestämt att börja med att höra vad skolan här har att erbjuda. Vi har hört mycket gott om skolan och det är inte pedagogernas kunskaper jag tvivlar på. Det är snarare det faktum att vi inte vet om det är någon annan än M som kommer börja till hösten. Hur blir det rent socialt för M? Kommer han få några kompisar? Det skär i hjärtat som ni kanske förstår... Kan skolan här hitta någon lösning på detta?

Vi har peppat M hela veckan inför besöket på skolan idag. Igår sa han till mig; -Vill inte skolan, ungdomaj! Min reaktion var -Ungdomar?? (visste inte ens att det ordet fanns i hans ordförråd!) -Ja, dom e dumma svarar M. Jag kan bara, återigen, reflektera över hur ofta han överraskar mig! Vi pratade iaf en stund om att ungdomar faktiskt inte är dumma och att han har kusiner som är "ungdomar" och jättesnälla, så idag är M laddad till tänderna inför skolbesök. Mormor, morfar och farmor ska också följa med så det är med mycket stolthet M går dit idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar