tisdag 4 december 2012

Att ha fastnat

Har en 10-åring som är heeelt fast i Twilight filmerna.


I går grät hon när hon konstaderade att del 4:a än så länge endast går på bio. Hon grät länge och tårarna rann tyst under hela middagen. Jag och maken smålog (makens okänsliga kommentar som han tack och lov bara sa till mig var att - när hon sett den delen då?? Ska hon gråta över nästa då eller??? Så väldigt manligt tänkt, tänkte jag!!!)  Hon tyckte också att det var R I K T I G T dåligt att inte vi kunde gå på bio idag, bara så där... Jättedåligt!! Känslorna är såååå starka i den åldern och växlar väldigt från en dag till en annan, jag minns det och jag minns också att jag tyckte det var jobbigt, så lite tålamod får vi försöka ha.

Här är annars så otroligt vackert ute. Älskar vintern när den är så här. Fick mina fina adventsstakar idag också! Så nu har vi pyntat lite mer här i huset. Jullådan är dock inte framme, kanske i helgen...



Usch vad dålig jag är på att ta bra bilder och ärligt talat, kameran vi har suger!

Annars har 6 åringen frågat om jag inte kan dra ut hans ena framtand med pincette idag?? Den sitter lite lite löst och går absolut inte att dra ut med nån pincett än... men en kille i klassen (som han dessutom hela tiden benämner med för OCH efternamn) har ju gjort det och vem vill vara sämre än han liksom????

8 åringen har åkt skridskor idag och GILLAT det!! Kors i krösamoset, den latmasken trodde jag aldrig skulle kunna tycka skridskor va kul men det gjorde han. Jättekul tycker jag med så nu ska vi åka skridskor nån eftermiddag har vi bestämt. Sånt gillar jag!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar